Boze oortjes

04 maart, 2008

De ideale hoofdtelefoon: hij bestaat niet:

  • Te groot: voor een vol geluid is een klassieke Sony nog altijd mijn nec plus ultra, maar ik ga al eens gaarne sporten met de Nano om de arm. So no go for the big Kahuna.
  • Te klein: de bijgeleverde iPod-oortjes zuigen als een pasgeborene. Na 3 paar mag Jobs zijn earbuds in zijn butt proppen. Ze klinken noch passen.
Met een Fnac-bon in de hand dan maar naar een Frans filiaal van de hel getrokken, vaststellen dat hun hoofdtelefoonstand niet meer is wat het geweest is, staan zeveren boven een jaap van een Sennheiser, maar uiteindelijk 100 euri lichter buitenwandelen met de Bose in-ears, hoewel ik over de Shure-concurrentie betere reviews was tegengekomen.

Een maand later zeg ik:
  • Tijdens winterse loop- en fietstrainingen, onder een muts zijn ze de ideale metgezel: comfortabel door de gel-pasvormpjes, genoeg omgevingsgeluid doorlatend (verkeersveiligheid duh).
  • Uit die sport/luistersessies met transparante Trentemöller- en Principles Of Geometry-tracks blijkt vooral de geluidskwaliteit een enorme stap vooruit t.o.v. de witte Apple-witjes.
  • Maar turn down (!) the bass: nooit gedacht dat oortjes zo veel onderbuik tegen m'n trommelvliezen konden ploffen. Soms té veel zelfs.

Gepost door (db) om 09:40  

5 reacties:

aha, dat trekt mij aandacht
uw link is wel niet juist vrees ik

Anoniem zei
04 maart, 2008 22:33  

Zien er interessante dinges uit.

Anoniem zei
05 maart, 2008 06:20  

zo stond ik ooit in Mediamarkt met die shure oortjes in mijn hand, denkende dat ze daar misschien iets goedkoper zouden zijn. Niet dus, die spellementen kosten 250 euri. Voorlopig bind ik mijn ghetto blaster met 3D Bass op mijn wit, zelfgemonteerd, fietsrekje. Dan kan iedereen meeluisteren.

Anoniem zei
05 maart, 2008 11:16  

Ha, fijn dit, ik loop met een echte koptelefoon, maar das wa warm hier. Thx

Anoniem zei
13 maart, 2008 23:15  

Let wel, heb ze enkel getest met een muts erover! Vrees dat ze anders wel eens uit de oren durven te wippen.

(db) zei
13 maart, 2008 23:46  

Een reactie posten