Anticlimax

27 november, 2006

  • Vorige maandagavond aan de telefoon:
    • "... Kan jij vrijdagnamiddag komen solliciteren ... ?"
    • "Helaas. Ik zit dan in het buitenland, dus dat is vrij moeilijk. Maar kunnen we misschien afspreken op een ander moment ... ?"
    • "Nu is het wel moeilijk, want we moeten er met een aantal mensen bij zijn ..."
    • "Kan je toch eens kijken of ik niet later kan langskomen ..."
    • "Dat moet ik dan eens bekijken ..."
  • Zondag in de mailbox, maandag gelezen:
    Beste,
    Nogmaals bedankt voor je sollicitatie. Wij hebben uit de sollicitaties de voor ons meest geschikte kandidaat geselecteerd. Jammer genoeg ben jij niet als eindkandidaat uit de selectie gekomen.
    Wij wensen je veel succes in de toekomst.
    Met vriendelijke groeten,
    X
  • Na een vraag om meer uitleg:
    Alle begrip maar wij hadden 1 dag waarop iedereen van ons de sollicitaties kon afnemen. We hebben op die dag 10 mensen van de 130 sollicitanten uitgenodigd. Afspraak was die wie zich niet kon vrijmaken nog aan bod kon komen als we er op vrijdag niet uitraakten. Dit was niet het geval. Ik begrijp dat dit voor jou dubbel zo hard is want uiteraard kan je hier niets aan doen. Maar de beslissing is gevallen en wij zijn er van overtuigd dat we de geschikte kandidaat gevonden hebben.
    Dus.. bedankt voor je sollicitatie en succes in de toekomst.
  • Enfin, die drie dagen met vrienden voor het leven kunnen ze me niet afpakken. Dat ze hun job steken waar de zuiderse zon niet schijnen kan. Maar als ik nu eens een donkerder velletje had ... ?

Gepost door (db) om 16:42  

2 reacties:

Jammer genoeg, maar dit is de realiteit. Solliciteren is echt een lotterij geworden soms (zeker bij pas afgestudeerden). Veel succes nog bij verdere sollicitaties.

Anoniem zei
27 november, 2006 18:19  

Ik hoop dat het de volgende keer lukt!

Anoniem zei
02 december, 2006 20:19  

Een reactie posten