BlackBook vs iMac

11 april, 2008

M'n perfectly good PowerBookje 12" heeft al even de geest gegeven, en nog altijd ben ik op zoek naar een waardige opvolger.

Het nieuwe machientje zal ingezet worden voor verschillende privé-projectjes.
Denk vooral:

  • dtp en webdesign met de hele Adobe CS-reutemeteut
  • en met muziekjes spelen in Ableton Live en Traktor.
Een MacBook Pro staat niet op m'n verlanglijstje omdat het huidige design het niet lang meer zal uitzingen. Tot die tijd twijfel ik dus tussen een low-cost BlackBook - met extern scherm natuurlijk - en een iMac:

De laptop als goedkope interimkracht vs een bloedmooie desktop die later het gezelschap krijgt van een draagbare Pro-broer. (Mocht er nu een cheape Air uit de lucht vallen, zou ik vaneigens ook toehappen.)

Advies?

Gepost door (db) om 21:53  

2 reacties:

Ik zou resoluut gaan voor de iMac. Echt wérken, grafisch of geluid, dat kan ik maar aan een bureau op een stoel. Surfen en lezen, daarvoor zou ik me ook wel een Blackbookje durven kopen (of een Air). Tja, het is iets heel persoonlijks.

Objectief gezien zijn de bus-snelheden van een 'Blackbook' dan weer een pak trager dan de MacBook Pro's/iMacs van deze wereld. Dat voel je wel als je die RAW's van 20Mb/stuk bewerkt.

Anoniem zei
12 april, 2008 20:48  

omdat ik ook nieuw speelgoed wil en mij nu op een apple wil smijten, ga ik denk ik nog even wachten tot september. hoorde dat dan de nieuwe dingen uitkomen. twijfel tussen macbook of macbook pro. ook omwat frederik hier zegt...

Anoniem zei
08 augustus, 2008 16:49  

Een reactie posten