Rechtzetting

19 februari, 2008



Tijdens de Ronde van Frankrijk van 1980 was ik maar pas als snelste uit het scrotum van m'n pa ontsnapt. Topfavoriet Bernard Hinault kon daarentegen niet meer demarreren en moest in die hondsdagen uit de Tour stappen met tendinitis aan de knie. (Belga Sport op Canvas, 18-02-2008)

In de aanloop van de Franse heldentocht had Hinault de achillespees danig overbelast. Door de slepende blessure te negeren, en door te duwen in de Tour, kropen de pijnscheuten richting knie. Een logisch gevolg van compensatie.



Tijdens een mountainbiketocht 5 weken geleden, tuimelde ik bij een te gretige inhaalbeweging in een sloot. Buiten wat hoongelach zonder veel erg. Dacht ik.

2 weken later speelde m'n 6 maand oude liesblessure weer op, na een kilometertje zwemmen. Ik besloot het bad een week links te laten liggen, en de conditie fietsend en lopend op peil te houden.

Maar achtereenvolgens gooiden een acute voetblessure en een opspelende hernia roet in het koolhydratenrijke eten. Pijnscheuten die een gemeenschappelijke oorzaak kunnen hebben: de duik in de gracht van begin januari die m'n bekken een ferme tik gaf.

Nu de osteopaat z'n rechtzettend werk heeft gedaan, hoop ik stilaan weer de draad te kunnen oppikken: richting Ronde van Vlaanderen, Antwerp 10 Miles, stage in Mallorca, fietsreis naar Oostenrijk, ...

Gepost door (db) om 12:12  

0 reacties:

Een reactie posten